D 2004

Frazeologizmy v masmédiích

MALÁ, Jiřina

Basic information

Original name

Frazeologizmy v masmédiích

Name (in English)

Phrasemes in the mass media

Authors

MALÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Banská Bystrica, Súčasná jazyková komunikácia v interdisciplinárných súvislostiach. 5. medzinárodná konferencia o komunikácii, p. 311-317, 7 pp. 2004

Publisher

Univerzita Mateja Béla

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/04:00012114

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-8055-979-1

Keywords in English

phrasemes; mass media; linguistics; text linguistics
Změněno: 31/5/2005 14:22, Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá vybranými aspekty z oblasti frazeologizmů v současném jazyce masmédií. Na vybraných příkladech jsou demonstrovány charakteristické rysy jejich užití v jednotlivých textových typech v rámci příslušné oblasti.

In English

The article deals with selected aspects of the use of phrasemes in the contemporary mass media. The most characteristic features and specialties are exemplified on the typical text types of the mentioned sphere.

Links

GA405/02/0349, research and development project
Name: Kontrastivní studium věcných textů
Investor: Czech Science Foundation, A contrastive study of non-fiction (expository) texts