MGR. ET MGR. DVOÁK, Rudolf. Sociální kapitál jako předpoklad dynamického rozvoje společnosti. kolektiv autor. První vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2004, 7 pp. ISBN 80-86754-28-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální kapitál jako předpoklad dynamického rozvoje společnosti
Name in Czech Social capital - as a strategy of dynamic development of society
Authors MGR. ET MGR. DVOÁK, Rudolf.
kolektiv autor.
Edition První vydání. Praha, 7 pp. 2004.
Publisher Vysoká škola finanční a správní, o.p.s.
Other information
Type of outcome Proceedings paper
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 80-86754-28-6
Keywords in English social capital; social development; dynamic development; tertiary education sector
Tags dynamic development, social capital, social development, tertiary education sector
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Rudolf Dvořák, učo 40971. Changed: 4/7/2005 19:00.
Abstract
Autor se ve svém příspvku věnuje úvaze dynamického rozvoje společnosti. Sociální kapitál považuje za jednu z hlavních podmínek úspěšnosti tohoto procesu. Oproti Bourdieumu však tento termín uchopuje jiným způsobem a dává mu i jiný obsah. V jeho pojetí je sociální kapitál potenciál jakkoli velké společnosti, který na základě společenského konsensu aktivizuje její rozvoj a dynamiku. Terciární sektor vzdělávání a jeho subjekty považuje za nástroj rozvoje sociálního kapitálu. Ve svém příspěvku si autor klade nejen otázky, co pro intenzivní dynamický rozvoj v terciárním sektoru na českých školách dělat, ale zároveň na ně odpovídá a své teze podepírá řadou argumentů. Vzdělávání a výchova, dle autora, přidávají nebo zvyšují hodnotu lidského kapitálu obsaženého ve společnosti.
Abstract (in Czech)
Autor se ve svém příspvku věnuje úvaze dynamického rozvoje společnosti. Sociální kapitál považuje za jednu z hlavních podmínek úspěšnosti tohoto procesu. Oproti Bourdieumu však tento termín uchopuje jiným způsobem a dává mu i jiný obsah. V jeho pojetí je sociální kapitál potenciál jakkoli velké společnosti, který na základě společenského konsensu aktivizuje její rozvoj a dynamiku. Terciární sektor vzdělávání a jeho subjekty považuje za nástroj rozvoje sociálního kapitálu. Ve svém příspěvku si autor klade nejen otázky, co pro intenzivní dynamický rozvoj v terciárním sektoru na českých školách dělat, ale zároveň na ně odpovídá a své teze podepírá řadou argumentů. Vzdělávání a výchova, dle autora, přidávají nebo zvyšují hodnotu lidského kapitálu obsaženého ve společnosti.
Abstract (in English)
In his publication, the author addresses the issues of dynamic development of a society. According to the author, social capital is one of the major contributors to social progress. Contrary to Bourdieus definition of social capital, the author takes the term from a different perspective and gives is it a new meaning. He defines social capital as the potential of any society, regardless of its size, to stimulate its development and dynamics on the basis of social consensus. The author considers the tertiary education sector and its appendeges to be the instruments in the progress and develpment of social capital. Here the author answers his own questions with several well supported arguements, regarding the actual results of steady and dynamic development of society.
PrintDisplayed: 27/8/2024 09:21