Detailed Information on Publication Record
2005
Marketingová strategie pojišťovacího podniku
ŘEZÁČ, FrantišekBasic information
Original name
Marketingová strategie pojišťovacího podniku
Name (in English)
Marketing strategy of insurance company
Authors
ŘEZÁČ, František
Edition
Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference Firma a konkurenční prostředí 2005, 8 pp. 2005
Publisher
MZLU Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-7302-099-8
Keywords in English
insurance company; strategy; marketing strategy; insurance market; life insurance; non life insurance
Tags
Změněno: 15/12/2005 09:49, Ing. František Řezáč, Ph.D.
V originále
Příspěvek analyzuje úlohu marketingové strategie v procesu řízení pojišťoven ve vazbě na legislativní proces na pojistném trhu ČR po jejím vstupu do EU. Zároveň analyzuje využití jednotlivých vybraných marketingových strategií v pojišťovacím podniku.
In English
The paper analyses task of marketing strategy in a process of insurance companiesmanagement according to legislative process on the insurance market of the Czech Republic after entering the European Union. It additionally analyses using of selected marketing strategies in an insurance company.