D 2005

Marketingová strategie pojišťovacího podniku

ŘEZÁČ, František

Basic information

Original name

Marketingová strategie pojišťovacího podniku

Name (in English)

Marketing strategy of insurance company

Authors

ŘEZÁČ, František

Edition

Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference Firma a konkurenční prostředí 2005, 8 pp. 2005

Publisher

MZLU Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-7302-099-8

Keywords in English

insurance company; strategy; marketing strategy; insurance market; life insurance; non life insurance
Změněno: 15/12/2005 09:49, Ing. František Řezáč, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek analyzuje úlohu marketingové strategie v procesu řízení pojišťoven ve vazbě na legislativní proces na pojistném trhu ČR po jejím vstupu do EU. Zároveň analyzuje využití jednotlivých vybraných marketingových strategií v pojišťovacím podniku.

In English

The paper analyses task of marketing strategy in a process of insurance companiesmanagement according to legislative process on the insurance market of the Czech Republic after entering the European Union. It additionally analyses using of selected marketing strategies in an insurance company.