RAMBOUSEK, Jiří, Tamara VÁŇOVÁ and Daniel MIKŠÍK. Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí (On the conception of e-learning in the academic environment). In SOJKA, Petr and Tomáš PITNER. Sborník 2. ročníku konference o elektornické podpoře výuky SCO 2005. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně. p. 237-242. ISBN 80-210-3699-0. 2005.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
Name in Czech Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
Name (in English) On the conception of e-learning in the academic environment
Authors RAMBOUSEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor), Tamara VÁŇOVÁ (203 Czech Republic) and Daniel MIKŠÍK (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Sborník 2. ročníku konference o elektornické podpoře výuky SCO 2005, p. 237-242, 6 pp. 2005.
Publisher Masarykova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/05:00030988
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-210-3699-0
Keywords in English e-learning; virtual learning environment; university education
Tags e-learning, university education, virtual learning environment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D., učo 2362. Changed: 21/6/2007 19:10.
Abstract
Článek se věnuje některým specifickým problémům e-learningu ve vysokém školství. Mimo jiné si všímá nutnosti získat pro přípravu a provoz e-kurzů vyučující s nejvyšší akademickou kvalifikací a zmiňuje význam institucionální podpory. Zdůrazňuje otevený charakter univerzitního studia, jenž by se měl odrážet také v otevřené povaze kurzů, či spíše virtuálního výukového prostředí. Kurzy by neměly poskytovat omezený předepsaný studijní materiál, nýbrž otevřený prostor s přístupem k širším znalostem a souvislostem dané problematiky. To vyžaduje, aby součástí tohoto prostředí byly vedle kurzů také elektronické katalogy, knihovny a dokumentové servery.
Abstract (in English)
The paper discusses some specific problems of e-learning in the context of higher education. It discusses, among other issues, the inclusion of highly qualified teachers in the process of creating courses and e-tutoring, and the need for intitutional support. The open nature of university education is stressed. This nature should be reflected in a virtual learning environment that offers access not to a limited scope of prescribed study material but rather to an open space of knowledge in the field. E-courses should therefore be, among other features, closely connected to electronic resources such as catalogues, e-libraries and document servers.
PrintDisplayed: 19/4/2024 23:26