Detailed Information on Publication Record
2005
Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
RAMBOUSEK, Jiří, Tamara VÁŇOVÁ and Daniel MIKŠÍKBasic information
Original name
Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
Name in Czech
Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
Name (in English)
On the conception of e-learning in the academic environment
Authors
RAMBOUSEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor), Tamara VÁŇOVÁ (203 Czech Republic) and Daniel MIKŠÍK (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, Sborník 2. ročníku konference o elektornické podpoře výuky SCO 2005, p. 237-242, 6 pp. 2005
Publisher
Masarykova univerzita v Brně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/05:00030988
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-210-3699-0
Keywords in English
e-learning; virtual learning environment; university education
Tags
Reviewed
Změněno: 21/6/2007 19:10, Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D.
V originále
Článek se věnuje některým specifickým problémům e-learningu ve vysokém školství. Mimo jiné si všímá nutnosti získat pro přípravu a provoz e-kurzů vyučující s nejvyšší akademickou kvalifikací a zmiňuje význam institucionální podpory. Zdůrazňuje otevený charakter univerzitního studia, jenž by se měl odrážet také v otevřené povaze kurzů, či spíše virtuálního výukového prostředí. Kurzy by neměly poskytovat omezený předepsaný studijní materiál, nýbrž otevřený prostor s přístupem k širším znalostem a souvislostem dané problematiky. To vyžaduje, aby součástí tohoto prostředí byly vedle kurzů také elektronické katalogy, knihovny a dokumentové servery.
In English
The paper discusses some specific problems of e-learning in the context of higher education. It discusses, among other issues, the inclusion of highly qualified teachers in the process of creating courses and e-tutoring, and the need for intitutional support. The open nature of university education is stressed. This nature should be reflected in a virtual learning environment that offers access not to a limited scope of prescribed study material but rather to an open space of knowledge in the field. E-courses should therefore be, among other features, closely connected to electronic resources such as catalogues, e-libraries and document servers.