RAMBOUSEK, Jiří, Tamara VÁŇOVÁ a Daniel MIKŠÍK. Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí. In SOJKA, Petr a Tomáš PITNER. Sborník 2. ročníku konference o elektornické podpoře výuky SCO 2005. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, s. 237-242. ISBN 80-210-3699-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
Název česky Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
Název anglicky On the conception of e-learning in the academic environment
Autoři RAMBOUSEK, Jiří (203 Česká republika, garant), Tamara VÁŇOVÁ (203 Česká republika) a Daniel MIKŠÍK (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník 2. ročníku konference o elektornické podpoře výuky SCO 2005, od s. 237-242, 6 s. 2005.
Nakladatel Masarykova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/05:00030988
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-210-3699-0
Klíčová slova anglicky e-learning; virtual learning environment; university education
Štítky e-learning, university education, virtual learning environment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D., učo 2362. Změněno: 21. 6. 2007 19:10.
Anotace
Článek se věnuje některým specifickým problémům e-learningu ve vysokém školství. Mimo jiné si všímá nutnosti získat pro přípravu a provoz e-kurzů vyučující s nejvyšší akademickou kvalifikací a zmiňuje význam institucionální podpory. Zdůrazňuje otevený charakter univerzitního studia, jenž by se měl odrážet také v otevřené povaze kurzů, či spíše virtuálního výukového prostředí. Kurzy by neměly poskytovat omezený předepsaný studijní materiál, nýbrž otevřený prostor s přístupem k širším znalostem a souvislostem dané problematiky. To vyžaduje, aby součástí tohoto prostředí byly vedle kurzů také elektronické katalogy, knihovny a dokumentové servery.
Anotace anglicky
The paper discusses some specific problems of e-learning in the context of higher education. It discusses, among other issues, the inclusion of highly qualified teachers in the process of creating courses and e-tutoring, and the need for intitutional support. The open nature of university education is stressed. This nature should be reflected in a virtual learning environment that offers access not to a limited scope of prescribed study material but rather to an open space of knowledge in the field. E-courses should therefore be, among other features, closely connected to electronic resources such as catalogues, e-libraries and document servers.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:17