V originále
Nkteí autoi (Ferguson, 2001; Giddens, 2003) se domnívají, že žijeme v post-tradiním sociálním ádu, kde procesy individualizace vedou k tomu, že se identita stává individuálním reflexivním projektem. Jednotlivec je ve velké míe nucen konstruovat (utváet, formovat) svoji identitu, protože její ddní, pejímání od pedk a penášení v legitimující tradici již není v zásad samozejmé. Giddens (2003) ukazuje, že za této situace vzniká nové téma politika pro život . Podle nj politika pro život nemže a nemá nahradit zájem o emancipaní politiky a životní šance, ukazuje, že politika pro život emancipaní politiku dialekticky dopluje a pekrauje, aniž by ji souasn popírala. Je to pak Ferguson (2001; 2003a,b,c; 2004), který politiku pro život chápe jako základní filozofii i praxi provádní sociální práce v pozdn moderní spolenosti. V této stati se zamím na objasnní prom spoleenského ádu, ke kterým došlo a dále dochází v kontextu pechodu moderní spolenosti ke spolenosti postmoderní (pozdn moderní) a dále se budu zabývat politikou pro život jako specifickým pojetím sociální práce, které ve svém jádru zachází s existenciálními tématy života lovka.
In English
Some authors (Giddens, 2003; Ferguson, 2004; Beck, 2004) suggest that people in West live in post traditional social order. Processes of the individualization contribute to the fact that our personal identity becomes an individual reflexive project. Social conditions of our daily lives force us to construct our own identity. There are no more external institutions (church, family) which could influence identity building in general sense. There is no more possibility to adopt identity from tradition there is no more legitimation of such an adoption. In the article I try to show that there are new social conditions and that there is a new theme for social work life politics (Freguson, 2004). According to Ferguson we need to renew our understanding of goals and tasks of social work and he suggests that we should be able to develop social work as a methodology of lives planning. In the text I am supporting this standpoint.