BRYCHOVÁ, Alice. Posílení autonomního učení pomocí sebehodnocení prostřednictvím kritérií Evropského jazykového portfolia (Autonomous Learning by means of Self-Evaluation based on Criteria of the European Language Portfolio). In Inovativní tendence v kurikulu studijního oboru "Učitelství německého jazyka pro základní školy". 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 2005, p. 50-56. ISBN 80-210-3697-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Posílení autonomního učení pomocí sebehodnocení prostřednictvím kritérií Evropského jazykového portfolia
Name (in English) Autonomous Learning by means of Self-Evaluation based on Criteria of the European Language Portfolio
Authors BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Inovativní tendence v kurikulu studijního oboru "Učitelství německého jazyka pro základní školy". p. 50-56, 7 pp. 2005.
Publisher Pedagogická fakulta MU v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00030996
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3697-4
Keywords (in Czech) autoevaluace; výuka cizích jazyků; autonomie ve výuce; evropské jazykové portfolio
Keywords in English self-evaluation; foreign language teaching; learner autonomy; language portfolio
Tags foreign language teaching, language portfolio, learner autonomy, self-evaluation
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Changed: 17/6/2009 08:38.
Abstract
Příspěvek se zabývá tématem, jak posílit a podpořit autonomního učení pomocí sebehodnocení prostřednictvím kritérií Evropského jazykového portfolia. Tato kritéria jsou v českých podmínkách novým prvkem, stejně jako řízené sebehodnocení cizojazyčné kompetence. Pro budoucí učitele cizího jazyka se rozvoj schopnosti reflexe jeví jako jedna z důležitých komponent učitelské kompetence.
Abstract (in English)
The contribution deals with how to strengthen and promote autonomous learning through self-evaluation by the criteria of the European Language Portfolio. These criteria are in terms of Czech new element, as well as self-controlled foreign language competence. For future teachers to develop foreign language skills appear to be a reflection of the important components of teacher competence.
PrintDisplayed: 19/7/2024 05:21