D 2004

Význam a pozice romského asistenta ve školách a jejich odborná příprava na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně

ČECH, Tomáš and Lenka GULOVÁ

Basic information

Original name

Význam a pozice romského asistenta ve školách a jejich odborná příprava na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně

Name in Czech

Význam a pozice romského asistenta ve školách a jejich odborná příprava na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně

Authors

ČECH, Tomáš and Lenka GULOVÁ

Edition

Banská Bystrica, Rómske etnikum - jeho špecifiká a vzdelávanie, p. 33-39, 7 pp. 2004

Publisher

Univerzita Mateja Bela

Other information

Type of outcome

Stať ve sborníku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-8083-024-X

Keywords in English

Roman minority; roman children; school; education; integration; roman assistant
Změněno: 18/7/2005 13:21, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Abstract

V originále

Integrace a úspěch výchovy a vzdělávání romských dětí v českých školách závisí na mnoha okolnostech. Důležitou roli ve školách s vyšším počtem romských dětí hraje zřízení funkce romského asistenta jako prostředníka v komunikaci mezi dítětem, školou a rodiči. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost a přináší rovněž informace a poznatky ze vzdělávání romských pedagogických asistentů na Pedagogické fakultě MU v Brně.

In Czech

Integrace a úspěch výchovy a vzdělávání romských dětí v českých školách závisí na mnoha okolnostech. Důležitou roli ve školách s vyšším počtem romských dětí hraje zřízení funkce romského asistenta jako prostředníka v komunikaci mezi dítětem, školou a rodiči. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost a přináší rovněž informace a poznatky ze vzdělávání romských pedagogických asistentů na Pedagogické fakultě MU v Brně.