M 2005

SCO 2005

PITNER, Tomáš and Petr SOJKA

Basic information

Original name

SCO 2005

Name in Czech

SCO 2005, 2. ročník konference o elektronické podpoře výuky

Name (in English)

SCO 2005

Authors

PITNER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Petr SOJKA (203 Czech Republic)

Edition

2005

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání konference

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14330/05:00013389

Organization unit

Faculty of Informatics

Keywords in English

e-learning; standardy; sharable content objects

Tags

e-learning, sharable content objects, standardy

Tags

International impact
Změněno: 13/2/2007 23:02, doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

25. a 26. května proběhla v Brně na Masarykově univerzitě, Fakultě informatiky mezinárodní odborná konference SCO 2005 (Sharable Content Objects). Tématem byla elektronická podpory výuky. Diskutovalo se o zkušenostech s existujícími systémy pro její správu (LMS), tvorbou výukových kurzů a podporou její přenositelnosti, standardizaci kurzů, využití multimédií, mezinárodní a meziuniverzitní spolupráci, trendy a vizemi do budoucna atd. Konference se zúčastnilo 168 účastníků z ČR, SR a Rakouska.

In English

On May 25 - 26, 2005, the international conference SCO 2005 (Sharable Content Objects) devoted to information technology in education, took place in Brno, at the Masaryk University, Faculty of Informatics. The conference covered wide range of e-learning related topics, such as experience with legacy LMSs, electronic courses creation, standardization, multimedia in education and e-learning visions. It has attracted 168 participants from Czech and Slovak Republics and Austria.

Links

1ET208050401, research and development project
Name: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
Displayed: 6/11/2024 09:57