PITNER, Tomáš and Petr SOJKA. SCO 2005. 2005.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name SCO 2005
Name in Czech SCO 2005, 2. ročník konference o elektronické podpoře výuky
Name (in English) SCO 2005
Authors PITNER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Petr SOJKA (203 Czech Republic).
Edition 2005.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14330/05:00013389
Organization unit Faculty of Informatics
Keywords in English e-learning; standardy; sharable content objects
Tags e-learning, sharable content objects, standardy
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D., učo 2378. Changed: 13/2/2007 23:02.
Abstract
25. a 26. května proběhla v Brně na Masarykově univerzitě, Fakultě informatiky mezinárodní odborná konference SCO 2005 (Sharable Content Objects). Tématem byla elektronická podpory výuky. Diskutovalo se o zkušenostech s existujícími systémy pro její správu (LMS), tvorbou výukových kurzů a podporou její přenositelnosti, standardizaci kurzů, využití multimédií, mezinárodní a meziuniverzitní spolupráci, trendy a vizemi do budoucna atd. Konference se zúčastnilo 168 účastníků z ČR, SR a Rakouska.
Abstract (in English)
On May 25 - 26, 2005, the international conference SCO 2005 (Sharable Content Objects) devoted to information technology in education, took place in Brno, at the Masaryk University, Faculty of Informatics. The conference covered wide range of e-learning related topics, such as experience with legacy LMSs, electronic courses creation, standardization, multimedia in education and e-learning visions. It has attracted 168 participants from Czech and Slovak Republics and Austria.
Links
1ET208050401, research and development projectName: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
PrintDisplayed: 21/5/2024 05:39