LAZAROVÁ, Bohumíra and Alice PROKOPOVÁ. Škola - přirozené místo pro profesionální rozvoj učitelů? (The school - a natural place for the professional development of teachers). In Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov. Bratislava: Pedagogická fakulta UK Bratislava, 2005, p. 90-96, 8 pp. ISBN 80-969-146-2-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Škola - přirozené místo pro profesionální rozvoj učitelů?
Name (in English) The school - a natural place for the professional development of teachers
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor) and Alice PROKOPOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Bratislava, Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov, p. 90-96, 8 pp. 2005.
Publisher Pedagogická fakulta UK Bratislava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/05:00012559
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 80-969-146-2-6
Keywords in English professional development; in-service teacher training; school culture;
Tags in-service teacher training, professional development, school culture
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Changed: 1/8/2005 13:32.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na problematiku dalšího vzdělávání učitelů. Věnuje pozornost těm aktivitám profesionálního rozvoje, které jsou realizovány přímo ve školním prostředí. Teoretické pojednání je doplněno dílčí výsledky výzkumného šetření podporovaného GA ČR v letech 2003-2005.
Abstract (in English)
The paper is focused on the topic of in-service teacher training. The authors pay attention mainly to the school-based activities realised directly in schools. The theoretical study complete some results of the research managed by authors during 2003-2005.
Links
GA406/03/0700, research and development projectName: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training
PrintDisplayed: 26/4/2024 18:24