D 2005

Typologie hodnot u vysokoškolských studentek

JELÍNKOVÁ, Jana a Mojmír TYRLÍK

Základní údaje

Originální název

Typologie hodnot u vysokoškolských studentek

Název anglicky

Typology of values in female university students

Autoři

JELÍNKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Mojmír TYRLÍK (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, od s. 87-91, 5 s. 2005

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/05:00012560

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-4383-1

Klíčová slova anglicky

values; typology; cluster analysis

Štítky

cluster analysis, Typology, values
Změněno: 20. 6. 2008 14:31, doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

V tomto článku se zaměřujeme na odlišnosti v preferenci životních hodnot a na vymezení různých osobnostních typů u mladých žen. Tento příspěvek zpracovává část našeho pilotážního průzkumu. Výzkumný soubor obsahoval 49 vysokoškolských studentek psychologie. Použili jsme dotazník preference hodnot. Identifikovali jsme dva typy, které se liší opačnou preferencí hodnot odkazujících na druhé lidi (rodina, pomoc druhým, práce pro společné dobro) a hodnot zdůrazňujících vlastní já (prestiž, úspěch, pohodlný život). Pro oba typy je charakteristická preference hodnoty poznání.

Anglicky

We concentrate on differences in the rate of preferences of values and on delimitating of different personality types in young women in this article. A part of our pilot study is processed. The research sample consisted of 49 university female students of psychology. We used an inventory of value preference. We identified two types which differ in opposite preference of values referring to other people (family, helping others, working for common good) and values emphasizing the self (status, success, comfortable life). Preference of the value of knowledge was characteristic for both types.

Návaznosti

GD403/03/H135, projekt VaV
Název: Analýza psychosociálních charakteristik české populace z aspektu gender
Investor: Grantová agentura ČR, Analýza psychosociálních charakteristik české populace z aspektu gender
MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Zobrazeno: 10. 11. 2024 12:36