D
2005
Typologie hodnot u vysokoškolských studentek
JELÍNKOVÁ, Jana a Mojmír TYRLÍK
Základní údaje
Originální název
Typologie hodnot u vysokoškolských studentek
Název anglicky
Typology of values in female university students
Autoři
JELÍNKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Mojmír TYRLÍK (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, od s. 87-91, 5 s. 2005
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/05:00012560
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
values; typology; cluster analysis
V originále
V tomto článku se zaměřujeme na odlišnosti v preferenci životních hodnot a na vymezení různých osobnostních typů u mladých žen. Tento příspěvek zpracovává část našeho pilotážního průzkumu. Výzkumný soubor obsahoval 49 vysokoškolských studentek psychologie. Použili jsme dotazník preference hodnot. Identifikovali jsme dva typy, které se liší opačnou preferencí hodnot odkazujících na druhé lidi (rodina, pomoc druhým, práce pro společné dobro) a hodnot zdůrazňujících vlastní já (prestiž, úspěch, pohodlný život). Pro oba typy je charakteristická preference hodnoty poznání.
Anglicky
We concentrate on differences in the rate of preferences of values and on delimitating of different personality types in young women in this article. A part of our pilot study is processed. The research sample consisted of 49 university female students of psychology. We used an inventory of value preference. We identified two types which differ in opposite preference of values referring to other people (family, helping others, working for common good) and values emphasizing the self (status, success, comfortable life). Preference of the value of knowledge was characteristic for both types.
Návaznosti
GD403/03/H135, projekt VaV | Název: Analýza psychosociálních charakteristik české populace z aspektu gender | Investor: Grantová agentura ČR, Analýza psychosociálních charakteristik české populace z aspektu gender |
|
MSM0021622406, záměr | Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
|
Zobrazeno: 10. 11. 2024 12:36