JELÍNKOVÁ, Jana a Mojmír TYRLÍK. Typologie hodnot u vysokoškolských studentek. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita. s. 87-91. ISBN 978-80-210-4383-1. 2005.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Typologie hodnot u vysokoškolských studentek
Název anglicky Typology of values in female university students
Autoři JELÍNKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Mojmír TYRLÍK (203 Česká republika).
Vydání Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, od s. 87-91, 5 s. 2005.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/05:00012560
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-210-4383-1
Klíčová slova anglicky values; typology; cluster analysis
Štítky cluster analysis, Typology, values
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D., učo 90. Změněno: 20. 6. 2008 14:31.
Anotace
V tomto článku se zaměřujeme na odlišnosti v preferenci životních hodnot a na vymezení různých osobnostních typů u mladých žen. Tento příspěvek zpracovává část našeho pilotážního průzkumu. Výzkumný soubor obsahoval 49 vysokoškolských studentek psychologie. Použili jsme dotazník preference hodnot. Identifikovali jsme dva typy, které se liší opačnou preferencí hodnot odkazujících na druhé lidi (rodina, pomoc druhým, práce pro společné dobro) a hodnot zdůrazňujících vlastní já (prestiž, úspěch, pohodlný život). Pro oba typy je charakteristická preference hodnoty poznání.
Anotace anglicky
We concentrate on differences in the rate of preferences of values and on delimitating of different personality types in young women in this article. A part of our pilot study is processed. The research sample consisted of 49 university female students of psychology. We used an inventory of value preference. We identified two types which differ in opposite preference of values referring to other people (family, helping others, working for common good) and values emphasizing the self (status, success, comfortable life). Preference of the value of knowledge was characteristic for both types.
Návaznosti
GD403/03/H135, projekt VaVNázev: Analýza psychosociálních charakteristik české populace z aspektu gender
Investor: Grantová agentura ČR, Analýza psychosociálních charakteristik české populace z aspektu gender
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 01:51