MUŽÍK, Vladislav, Jaroslav VRBAS and Marek TRÁVNÍČEK. Tělesná výchova a výchova ke zdraví (Physical education and health education). In Sborník příspěvků konference "Tělesná výchova a sport 2004, Liberec - Euroregion Nisa". Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004, p. 267-271. ISBN 80-7083-901-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tělesná výchova a výchova ke zdraví
Name (in English) Physical education and health education
Authors MUŽÍK, Vladislav, Jaroslav VRBAS and Marek TRÁVNÍČEK.
Edition Liberec, Sborník příspěvků konference "Tělesná výchova a sport 2004, Liberec - Euroregion Nisa" p. 267-271, 2004.
Publisher Technická univerzita v Liberci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7083-901-5
Keywords in English Physical education; conception of physical education; health education; general educational programmes
Tags Conception of physical education, general educational programmes, health education, Physical Education
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Changed: 2/8/2005 11:55.
Abstract
Příspěvek se zabývá pojetím školní tělesné výchovy ve vztahu k výchově ke zdraví. Vychází z orientačního mezinárodního srovnání tělesné výchovy, hodnotí současný stav tělesné výchovy v ČR a upozorňuje na pojetí TV v nově koncipovaných rámcových vzdělávacích programech. Cílem sdělení je poukázat na patrný rozpor mezi dosavadní přípravou učitelů tělesné výchovy, realizací TV na školách a pojetím TV v současných i připravovaných vzdělávacích dokumentech v ČR.
Abstract (in English)
The paper deals with a concept of school physical education (PE) against health education. It is based on an orientational international comparison of PE and evaluates the present state of PE in the Czech Republic and advertises the new conception of PE in newly prepared general educational programmes. The aim of the article is to point out an evident contrast among existing PE teachers training, realization of PE at schools and conception of PE in present and prepared educational documents in Czech Republic.
PrintDisplayed: 2/7/2024 11:36