J 2005

Educational significance of a game in post-modern society

NĚMEC, Jiří

Basic information

Original name

Educational significance of a game in post-modern society

Name in Czech

Edukativní význam hry v postmoderní společnosti

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

The new Educational Rewiew, Torun, Wydawnictwo Adam Rarszalek, 2005, 1732-6729

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00012566

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

game; education; creativity; phenomenology; illusion of reality; play roles; simulation possible; ethical challenge

Tags

creativity, Education, ethical challenge, game, illusion of reality, phenomenology, play roles, simulation possible
Změněno: 24/6/2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

The study represents a chapter in the in the book called Study on Theory and Methodology of the. The readers are presented with the meaning of a game and educational experience in the society, which is often labelled as post-modern. The study aims mainly for the future teachers and there are the examples of the games accompanied by the methodology analysis in the book.

In Czech

Studie stručně charakterizuje některé aspekty postmoderního světa vztahující se k výchově dětí a mládeže. V druhé části pojednává o jednotlivých edukativních aspektech hry. Hra je zobrazena jako výchovný prostředek, který může v mnoha směrech působit na rozvoj celé osbnosti netradičním a smysluplným způsobem.

Links

GA406/99/P063, research and development project
Name: Vliv hry na rozvoj tvořivosti dětí
Investor: Czech Science Foundation, Influence of game on the development of the child's creativity
Displayed: 18/11/2024 01:14