J
2005
Educational significance of a game in post-modern society
NĚMEC, Jiří
Basic information
Original name
Educational significance of a game in post-modern society
Name in Czech
Edukativní význam hry v postmoderní společnosti
Edition
The new Educational Rewiew, Torun, Wydawnictwo Adam Rarszalek, 2005, 1732-6729
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00012566
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
game; education; creativity; phenomenology; illusion of reality; play roles; simulation possible; ethical challenge
V originále
The study represents a chapter in the in the book called Study on Theory and Methodology of the. The readers are presented with the meaning of a game and educational experience in the society, which is often labelled as post-modern. The study aims mainly for the future teachers and there are the examples of the games accompanied by the methodology analysis in the book.
In Czech
Studie stručně charakterizuje některé aspekty postmoderního světa vztahující se k výchově dětí a mládeže. V druhé části pojednává o jednotlivých edukativních aspektech hry. Hra je zobrazena jako výchovný prostředek, který může v mnoha směrech působit na rozvoj celé osbnosti netradičním a smysluplným způsobem.
Links
GA406/99/P063, research and development project | Name: Vliv hry na rozvoj tvořivosti dětí | Investor: Czech Science Foundation, Influence of game on the development of the child's creativity |
|
Displayed: 8/11/2024 21:03