D 2004

Hodnocení bakalářek ošetřovatelství při ošeřovatelské praxi

KYASOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Hodnocení bakalářek ošetřovatelství při ošeřovatelské praxi

Name in Czech

Hodnocení bakalářek ošetřovatelství při ošeřovatelské praxi

Name (in English)

Evaluation students of nursing in nursing practice

Authors

KYASOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Ostrava, Sborník IV. Ostravské sympozium ošetřovatelství, p. 116-118, 3 pp. 2004

Publisher

Ostravská univerzita, Zdravotně sociální fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

30000 3. Medical and Health Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Medicine

ISBN

80-7042-351-X

Keywords (in Czech)

ošetřovatelská praxe; bakalářské studium ošetřovatelství; hodnocení

Keywords in English

nursing practice; a bachelor's degree in nursing; evaluation
Změněno: 24/6/2009 11:48, doc. PhDr. Miroslava Kyasová, PhD., MBA

Abstract

V originále

Ošetřovatelská praxe je nezbytnou součástí studijního programu bakalářského studia ošetřovatelství Má přínos pro celkové dotváření profilu absolventa a v průběhu studia plní funkci syntetizující a aplikační. Staničními sestrami byly hodnoceny rozdíly v chování, odborných vědomostech a dovednostech, v organizačních schopnostech 106 studentek při ošetřovatelské praxi na konci prvního a třetího semestru studia. Statisticky signifikantní rozdíly byly zjištěny v odborných vědomostech a dovednostech a jejich aplikaci v ošetřovatelské péči.

In English

Nursing practice is an essential part of the bachelor study program study nursing. My contribution to the overall completion of the profile, and a graduate course of study functions as synthesis and application. Nurses assessed differences in the behavior of professional knowledge and skills, organizational skills in 106 students in the nursing practice at the end of the first and third semester of study. Statistically significant differences were found in professional knowledge and skills and their application in nursing care.