Detailed Information on Publication Record
2004
Hodnocení bakalářek ošetřovatelství při ošeřovatelské praxi
KYASOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Hodnocení bakalářek ošetřovatelství při ošeřovatelské praxi
Name in Czech
Hodnocení bakalářek ošetřovatelství při ošeřovatelské praxi
Name (in English)
Evaluation students of nursing in nursing practice
Authors
KYASOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Ostrava, Sborník IV. Ostravské sympozium ošetřovatelství, p. 116-118, 3 pp. 2004
Publisher
Ostravská univerzita, Zdravotně sociální fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
30000 3. Medical and Health Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Medicine
ISBN
80-7042-351-X
Keywords (in Czech)
ošetřovatelská praxe; bakalářské studium ošetřovatelství; hodnocení
Keywords in English
nursing practice; a bachelor's degree in nursing; evaluation
Tags
Změněno: 24/6/2009 11:48, doc. PhDr. Miroslava Kyasová, PhD., MBA
V originále
Ošetřovatelská praxe je nezbytnou součástí studijního programu bakalářského studia ošetřovatelství Má přínos pro celkové dotváření profilu absolventa a v průběhu studia plní funkci syntetizující a aplikační. Staničními sestrami byly hodnoceny rozdíly v chování, odborných vědomostech a dovednostech, v organizačních schopnostech 106 studentek při ošetřovatelské praxi na konci prvního a třetího semestru studia. Statisticky signifikantní rozdíly byly zjištěny v odborných vědomostech a dovednostech a jejich aplikaci v ošetřovatelské péči.
In English
Nursing practice is an essential part of the bachelor study program study nursing. My contribution to the overall completion of the profile, and a graduate course of study functions as synthesis and application. Nurses assessed differences in the behavior of professional knowledge and skills, organizational skills in 106 students in the nursing practice at the end of the first and third semester of study. Statistically significant differences were found in professional knowledge and skills and their application in nursing care.