MATYÁŠEK, Jií. Pedagogický výzkum vnímání vztahu neživé a živé přírody u slovinské školní populace (Educational research of Slovenian Primary and Secondary School Pupils Comprehension of Relations between Organic and Inorganic Nature). In Pedagogický výzkum:reflexe spoleenských poteb a oekávání? 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, p. 184-187. ISBN 80-244-1079-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogický výzkum vnímání vztahu neživé a živé přírody u slovinské školní populace
Name in Czech Pedagogický výzkum vnímání vztahu neživé a živé přírody u slovinské školní populace
Name (in English) Educational research of Slovenian Primary and Secondary School Pupils Comprehension of Relations between Organic and Inorganic Nature
Authors MATYÁŠEK, Jií (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Olomouc, Pedagogický výzkum:reflexe spoleenských poteb a oekávání? p. 184-187, 4 pp. 2005.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00041085
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-244-1079-6
Keywords in English pedagogical research; slovenian schools; inorganic and organic nature
Tags inorganic and organic nature, pedagogical research, slovenian schools
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc., učo 1031. Changed: 16/9/2010 17:15.
Abstract
Vědomí komplexnosti a vzájemných vztahů neživé a živé pírody je mezi školní mládeží na nízké úrovni. Prokazují to dílčí výzkumy v ČR a vyjadřují se tak o svých žácích i slovinští učitelé ze ZŠ a SŠ. Cílem připravovaného tříletého týmového pedagogického výzkumu je zjistit reálnou situaci v celém Slovinsku a podat návrhy řešení jejich státním a školským orgánům.
Abstract (in English)
School youth awareness of comllexity of anorganic nature and organic nature and relations within the systems is generally low. Recent researches in the CR prowe it, as well as some of Slovenian primary and secondary school teachers find similar situation in Slovenia. The prepared research can help to solve the acute educational issue. Its purpose is to determinate an objective situation among the Slovenian schools population, to give a solution, how could school help and what remains the family and the society role.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 1/9/2024 01:48