STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁ. Prediktory syndromu vyhoření u učitelů (Burn-out syndrome predictors at teachers). In Vašťáková, J. (Ed.): Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník z XIII. konference ČAPV pořádané Katedrou pedagogiky s celoškolskou působností PedF UP v Olomouci a ČAPV ve dnech 13. a 14. 9. 2005. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, p. 283-285. ISBN 80-244-1079-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Prediktory syndromu vyhoření u učitelů
Name in Czech Prediktory syndromu vyhoření u učitelů
Name (in English) Burn-out syndrome predictors at teachers
Authors STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor) and Ivana POLEDŇOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Olomouc, Vašťáková, J. (Ed.): Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník z XIII. konference ČAPV pořádané Katedrou pedagogiky s celoškolskou působností PedF UP v Olomouci a ČAPV ve dnech 13. a 14. 9. 2005. p. 283-285, 3 pp. 2005.
Publisher Univerzita Palackého
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/05:00013931
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-244-1079-6
Keywords in English burn-out syndrome; stress; burn-out syndrome predictors; burn-out syndrome symptomes
Tags burn-out syndrome, burn-out syndrome predictors, burn-out syndrome symptomes, stress
Changed by Changed by: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Changed: 26/3/2010 17:29.
Abstract
Ve sdělení prezentujeme výsledky výzkumu zaměřeného na problematiku syndromu vyhoření u učitelů základních a středních škol. Cílem bylo zjistit, jak učitelé percipují syndrom vyhoření a co si pod ním představují. Byla zjišťována celková úroveň jejich náchylnosti ke stresu a syndromu vyhoření, míra zasažení jednotlivých oblastí osobnosti a nejvýznamnější externí faktory, které pravděpodobnost nadměrného stresu a rizika vyhoření zvyšují.
Abstract (in English)
In this report we present the results of a study focused on the problem of burn-out syndrome at teachers of elementary and secondary schools. Our aim was to find out how the teachers perceive the burn-out syndrome and what they conceive of this concept. We explored the overall level of their stress and burn-out syndrome proneness, the degree of its impact on particular personality areas and the most important external factors increasing the probability of excessive stress and the risk of burn-out syndrome.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 10/10/2024 07:16