Detailed Information on Publication Record
2005
Prediktory syndromu vyhoření u učitelů
STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁBasic information
Original name
Prediktory syndromu vyhoření u učitelů
Name in Czech
Prediktory syndromu vyhoření u učitelů
Name (in English)
Burn-out syndrome predictors at teachers
Authors
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor) and Ivana POLEDŇOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Olomouc, Vašťáková, J. (Ed.): Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník z XIII. konference ČAPV pořádané Katedrou pedagogiky s celoškolskou působností PedF UP v Olomouci a ČAPV ve dnech 13. a 14. 9. 2005. p. 283-285, 3 pp. 2005
Publisher
Univerzita Palackého
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/05:00013931
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-244-1079-6
Keywords in English
burn-out syndrome; stress; burn-out syndrome predictors; burn-out syndrome symptomes
Změněno: 26/3/2010 17:29, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Ve sdělení prezentujeme výsledky výzkumu zaměřeného na problematiku syndromu vyhoření u učitelů základních a středních škol. Cílem bylo zjistit, jak učitelé percipují syndrom vyhoření a co si pod ním představují. Byla zjišťována celková úroveň jejich náchylnosti ke stresu a syndromu vyhoření, míra zasažení jednotlivých oblastí osobnosti a nejvýznamnější externí faktory, které pravděpodobnost nadměrného stresu a rizika vyhoření zvyšují.
In English
In this report we present the results of a study focused on the problem of burn-out syndrome at teachers of elementary and secondary schools. Our aim was to find out how the teachers perceive the burn-out syndrome and what they conceive of this concept. We explored the overall level of their stress and burn-out syndrome proneness, the degree of its impact on particular personality areas and the most important external factors increasing the probability of excessive stress and the risk of burn-out syndrome.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|