Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání
JANÍK, Tomáš. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání (Knowledge in teacher education). Brno: Paido, 2005, 171 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-080-8. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání |
Name (in English) | Knowledge in teacher education |
Authors | JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | Brno, 171 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2005. |
Publisher | Paido |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/05:00012647 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 80-7315-080-8 |
Keywords in English | knowledge; teacher education; educational research |
Tags | educational research, Knowledge, teacher education |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Changed: 30/3/2009 07:37. |
Abstract |
---|
Monografie zaměuřje pozornost na učitele a jeho pedagogické znalosti, které jsou chápány jako jeden z pilřů, jež zakládájí profesní kompetenci učitele. Kniha je rozčleněna do osmi kapitol: učitelské vzdělvání a kompetence učitele, pedagogické znalosti učitele, znalost a další pedeutologické kategorie, pedagogická znalost jako výzkumné téma, diagnostikování pedagogických znalostí, výzkum pedagogických znalostí student, cesty rozvíjení pedagogických znalostí, poznatková báze učitelství. |
Abstract (in English) |
---|
This book attempts at an analysis of a issue knowledge in teacher education. The authors intention was to enrich todays approach to teacher education using the perspective of teachers pedagogical knowledge. There are eight chapters in the book: teacher education and teachers competences, teachers pedagogical knowledg, knowledge and other categories, pedagogical knowledge as a research topic, from pedagogical knowledge diagnostics to the their research, the content of pedagogical knowledge of primary school teacher students, developing teacher students pedagogical knowledge, knowledge base for teaching. |
Links | |
---|---|
GA406/02/1247, research and development project | Name: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení |
Investor: Czech Science Foundation, Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development |
PrintDisplayed: 14/6/2024 04:11