JANÍK, Tomáš. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání (Knowledge in teacher education). Brno: Paido, 2005, 171 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-080-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání
Name (in English) Knowledge in teacher education
Authors JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, 171 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2005.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012647
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7315-080-8
Keywords in English knowledge; teacher education; educational research
Tags educational research, Knowledge, teacher education
Changed by Changed by: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Changed: 30/3/2009 07:37.
Abstract
Monografie zaměuřje pozornost na učitele a jeho pedagogické znalosti, které jsou chápány jako jeden z pilřů, jež zakládájí profesní kompetenci učitele. Kniha je rozčleněna do osmi kapitol: učitelské vzdělvání a kompetence učitele, pedagogické znalosti učitele, znalost a další pedeutologické kategorie, pedagogická znalost jako výzkumné téma, diagnostikování pedagogických znalostí, výzkum pedagogických znalostí student, cesty rozvíjení pedagogických znalostí, poznatková báze učitelství.
Abstract (in English)
This book attempts at an analysis of a issue knowledge in teacher education. The authors intention was to enrich todays approach to teacher education using the perspective of teachers pedagogical knowledge. There are eight chapters in the book: teacher education and teachers competences, teachers pedagogical knowledg, knowledge and other categories, pedagogical knowledge as a research topic, from pedagogical knowledge diagnostics to the their research, the content of pedagogical knowledge of primary school teacher students, developing teacher students pedagogical knowledge, knowledge base for teaching.
Links
GA406/02/1247, research and development projectName: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení
Investor: Czech Science Foundation, Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development
PrintDisplayed: 14/6/2024 04:11