B 2005

Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání

JANÍK, Tomáš

Basic information

Original name

Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání

Name (in English)

Knowledge in teacher education

Authors

JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, 171 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2005

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00012647

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7315-080-8

Keywords in English

knowledge; teacher education; educational research
Změněno: 30/3/2009 07:37, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Abstract

V originále

Monografie zaměuřje pozornost na učitele a jeho pedagogické znalosti, které jsou chápány jako jeden z pilřů, jež zakládájí profesní kompetenci učitele. Kniha je rozčleněna do osmi kapitol: učitelské vzdělvání a kompetence učitele, pedagogické znalosti učitele, znalost a další pedeutologické kategorie, pedagogická znalost jako výzkumné téma, diagnostikování pedagogických znalostí, výzkum pedagogických znalostí student, cesty rozvíjení pedagogických znalostí, poznatková báze učitelství.

In English

This book attempts at an analysis of a issue knowledge in teacher education. The authors intention was to enrich todays approach to teacher education using the perspective of teachers pedagogical knowledge. There are eight chapters in the book: teacher education and teachers competences, teachers pedagogical knowledg, knowledge and other categories, pedagogical knowledge as a research topic, from pedagogical knowledge diagnostics to the their research, the content of pedagogical knowledge of primary school teacher students, developing teacher students pedagogical knowledge, knowledge base for teaching.

Links

GA406/02/1247, research and development project
Name: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení
Investor: Czech Science Foundation, Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development