Detailed Information on Publication Record
2005
Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání
JANÍK, TomášBasic information
Original name
Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání
Name (in English)
Knowledge in teacher education
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, 171 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2005
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00012647
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7315-080-8
Keywords in English
knowledge; teacher education; educational research
Změněno: 30/3/2009 07:37, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Monografie zaměuřje pozornost na učitele a jeho pedagogické znalosti, které jsou chápány jako jeden z pilřů, jež zakládájí profesní kompetenci učitele. Kniha je rozčleněna do osmi kapitol: učitelské vzdělvání a kompetence učitele, pedagogické znalosti učitele, znalost a další pedeutologické kategorie, pedagogická znalost jako výzkumné téma, diagnostikování pedagogických znalostí, výzkum pedagogických znalostí student, cesty rozvíjení pedagogických znalostí, poznatková báze učitelství.
In English
This book attempts at an analysis of a issue knowledge in teacher education. The authors intention was to enrich todays approach to teacher education using the perspective of teachers pedagogical knowledge. There are eight chapters in the book: teacher education and teachers competences, teachers pedagogical knowledg, knowledge and other categories, pedagogical knowledge as a research topic, from pedagogical knowledge diagnostics to the their research, the content of pedagogical knowledge of primary school teacher students, developing teacher students pedagogical knowledge, knowledge base for teaching.
Links
GA406/02/1247, research and development project |
|