J 2005

Není pasťák jako pasťák: Sociálně konstruovaná identita mládeže z "preventivně výchovného" zařízení a její důsledky

ČERVENKA, Karel

Základní údaje

Originální název

Není pasťák jako pasťák: Sociálně konstruovaná identita mládeže z "preventivně výchovného" zařízení a její důsledky

Název anglicky

Socially constructed identity of youth from preventive-corrective institution and its effects

Autoři

ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant)

Vydání

Biograf - časopis nejen pro biografickou a reflexivní sociologii, Praha, Virtuální institut, o.p.s, 2005, 1211-5770

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14230/05:00013965

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

Problem youth; identity; social deviance; labeling approach; primary and secondary deviance

Štítky

identity, labeling approach, primary and secondary deviance, problem youth, social deviance

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 11. 2006 17:22, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Tématem textu jsou otázky sociální konstrukce identity a jejích důsledků. Konkrétně jde o identitu "problémové mládeže". Téma je zpracováno na pozadí labeling approach (etiketizační teorie) a studie je založena na kvalitativním výzkumu. Cílem výzkumu byla prezentace zmíněné identity z pohledu "problémové mládeže" samotné. Téma je tak studováno ve třech úrovních. 1) Mechanismy sociální konstrukce deviantních identit, včetně identity "problémová mládež". 2) Identita "problémová mládež" tak, jak je viděna z pozice svých nositelů. 3) Popis některých důsledků, které přisouzení této identity má či může mít pro její nositele.

Anglicky

The article examines the issues of social construction of identity and of its effects, based on the specific identity of "problem youth". The topic is dealt within a framework of labeling theory and it is based on qualitative research. The aim of the research is to represent this identity from the point of view of the "problem youth" themselves. First, the text deals with mechanisms of social constructions of deviant identities, including the identity of "problem youth". Second, the author examines this identity as viewed by the "problem youth". Third, the author describes some of the effects of this identity on the people labeled as "problem youth".

Návaznosti

MSM0021622408, záměr
Název: Reprodukce a integrace společnosti (Akronym: IVRIS)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Reprodukce a integrace společnosti
Zobrazeno: 11. 11. 2024 04:54