D 2005

K některým možnostem využití pedagogické praxe v teoretické i praktické složce pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů.

ŠIMONÍK, Oldřich

Basic information

Original name

K některým možnostem využití pedagogické praxe v teoretické i praktické složce pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů.

Name in Czech

K některým možnostem využití pedagogické praxe v teoretické i praktické složce pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů.

Name (in English)

K some possibilities usage pedagogic practice in theoretic also practical component pedagogic- psychological disposition future teachers.

Authors

ŠIMONÍK, Oldřich (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Vydání první. Banská Bystrica. História, súčastnosť a perspektivy učiteľského vzdelavania. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. p. 315-316., 2 pp. 2005

Publisher

PdF UMB.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00012671

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-8083-107-6

Keywords in English

preparatin teachers; theory; practice
Změněno: 27/6/2008 11:16, prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.

Abstract

V originále

Hledání optimálních proporcí mezi teorií a praxí v přípravě učitelů. Předměty teoretické a předměty aplikované. Pedagogická praxe. Stáže na školách. Pedagogické dovednosti.

In English

Search optimum proportion among theory and practice in priparve teachers. Subjects theoretic plus subjects applied. Pedagogical practice. Pedagogical skils.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school