JANÍKOVÁ, Věra. Emoce a emocionální strategie v cizojazyčné výuce (Emotions and Affective Strategies in the Foreign Language Teaching). Komenský. Brno-Šlapanice: Pedagogická fakulta MU, 2005, vol. 130, No 1, p. 2-7. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Emoce a emocionální strategie v cizojazyčné výuce
Name in Czech Emoce a emocionální strategie v cizojazyčné výuce
Name (in English) Emotions and Affective Strategies in the Foreign Language Teaching
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Komenský, Brno-Šlapanice, Pedagogická fakulta MU, 2005, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012703
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English Emotion; learner autonomy; affective strategy; learning and teaching of foreign language
Tags affective strategy, Emotion, learner autonomy
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 20/3/2006 15:01.
Abstract
Příspěvek se zabývá emocionální dimenzí procesu vyučování a učení se cizímu jazyku, bližší charakteristice emocionálních/afektivních strategií učení, čímž lze posílit mimo jiné i princip autonomního učení. Zároveň nabízí několik námětů pro výuku němčiny jako cizího jazyka.
Abstract (in English)
The article is concerned with emotins in the learning and teaching of foreign language, on a characterstics of affective strategies; they can launch autonomous learning. There are several exercises for the teaching of German as a foreign language included.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 31/7/2024 17:15