J 2005

Emoce a emocionální strategie v cizojazyčné výuce

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Emoce a emocionální strategie v cizojazyčné výuce

Name in Czech

Emoce a emocionální strategie v cizojazyčné výuce

Name (in English)

Emotions and Affective Strategies in the Foreign Language Teaching

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Komenský, Brno-Šlapanice, Pedagogická fakulta MU, 2005, 0323-0449

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00012703

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

Emotion; learner autonomy; affective strategy; learning and teaching of foreign language
Změněno: 20/3/2006 15:01, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá emocionální dimenzí procesu vyučování a učení se cizímu jazyku, bližší charakteristice emocionálních/afektivních strategií učení, čímž lze posílit mimo jiné i princip autonomního učení. Zároveň nabízí několik námětů pro výuku němčiny jako cizího jazyka.

In English

The article is concerned with emotins in the learning and teaching of foreign language, on a characterstics of affective strategies; they can launch autonomous learning. There are several exercises for the teaching of German as a foreign language included.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching