Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{583921, author = {Lukas, Josef}, address = {Brno}, booktitle = {Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka).}, keywords = {Student- teacher interaction; systems theory; personality; interpersonal behavior; interpersonal style}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {80-210-3804-7}, pages = {370-376}, publisher = {FSS MU}, title = {Systémové pojetí výukové komunikace a osobnost učitele v jejím procesu}, url = {http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/systemove_pojeti_vyukove_komunikace.pdf}, year = {2005} }
TY - JOUR ID - 583921 AU - Lukas, Josef PY - 2005 TI - Systémové pojetí výukové komunikace a osobnost učitele v jejím procesu PB - FSS MU CY - Brno SN - 8021038047 KW - Student- teacher interaction KW - systems theory KW - personality KW - interpersonal behavior KW - interpersonal style UR - http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/systemove_pojeti_vyukove_komunikace.pdf N2 - Příspěvek je věnován novějšímu pohledu na školní prostředí, které žákům přináší nejen nové poznatky a dovednosti, ale které je i významným místem socializace jedince a má nemalý vliv na formování osobností žáků. První část příspěvku se soustředí na tzv. výukovou komunikaci a interakci, která zahrnuje procesy a podmínky komunikace, probíhající mezi učitelem a žáky, a která má povahu složitého systému, v němž musíme brát v potaz jednak aspekt osobností jednotlivých účastníků komunikace, jednak síť vzájemných vztahů mezi těmito účastníky. Druhá část příspěvku se věnuje snad nejdůležitějšímu prvku, ovlivňujícímu komunikační systémy jednotlivých tříd (třída tvoří základní jednotku při zkoumání výukové komunikace), jímž je osobnost učitele. Interpersonální chování učitele, jakožto stěžejní složka jeho osobnosti, je jedním z určujících aspektů úspěšnosti výchovně vzdělávacího procesu na našich školách. V souladu se systémovým pojetím komunikace a interakce ve škole tak lze chápat každé chování učitele jako jeho způsob komunikace se žáky. ER -
LUKAS, Josef. Systémové pojetí výukové komunikace a osobnost učitele v jejím procesu (Systems approach to classroom communication and personality of teacher in this communication). In \textit{Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka).}. Brno: FSS MU, 2005, p.~370-376, 6 pp. ISBN~80-210-3804-7.
|