Detailed Information on Publication Record
2005
Systémové pojetí výukové komunikace a osobnost učitele v jejím procesu
LUKAS, JosefBasic information
Original name
Systémové pojetí výukové komunikace a osobnost učitele v jejím procesu
Name (in English)
Systems approach to classroom communication and personality of teacher in this communication
Authors
LUKAS, Josef (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka). p. 370-376, 6 pp. 2005
Publisher
FSS MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/05:00014031
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
80-210-3804-7
Keywords in English
Student- teacher interaction; systems theory; personality; interpersonal behavior; interpersonal style
Tags
Změněno: 8/5/2008 23:12, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.
V originále
Příspěvek je věnován novějšímu pohledu na školní prostředí, které žákům přináší nejen nové poznatky a dovednosti, ale které je i významným místem socializace jedince a má nemalý vliv na formování osobností žáků. První část příspěvku se soustředí na tzv. výukovou komunikaci a interakci, která zahrnuje procesy a podmínky komunikace, probíhající mezi učitelem a žáky, a která má povahu složitého systému, v němž musíme brát v potaz jednak aspekt osobností jednotlivých účastníků komunikace, jednak síť vzájemných vztahů mezi těmito účastníky. Druhá část příspěvku se věnuje snad nejdůležitějšímu prvku, ovlivňujícímu komunikační systémy jednotlivých tříd (třída tvoří základní jednotku při zkoumání výukové komunikace), jímž je osobnost učitele. Interpersonální chování učitele, jakožto stěžejní složka jeho osobnosti, je jedním z určujících aspektů úspěšnosti výchovně vzdělávacího procesu na našich školách. V souladu se systémovým pojetím komunikace a interakce ve škole tak lze chápat každé chování učitele jako jeho způsob komunikace se žáky.
In English
This article deals with newer point of view on school environment. The first part of this report pays attention to communication and interaction between teachers and students. We used general systems theory as a basis to describe classroom communication and interaction. The second part of our report deal with probably the most important factor of classroom communication- personality of teacher. Interpersonal teacher behavior as main factor of teachers personality determines successfulness of education.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|