D
2005
Kázeňské problémy a příprava studentů na jejich řešení
POSPÍŠIL, Radek
Základní údaje
Originální název
Kázeňské problémy a příprava studentů na jejich řešení
Název anglicky
The subordination problems and students set-up to solving them
Vydání
první. Olomouc, Pedagogický výzkum : reflexe společenských potřeb a očekávání? od s. 236-239, 368 s. 2005
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00031117
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
discipline; ferule; insubordination; bullying; drugs dependence; agression; false imprisonment; alkohol; smoking; case study; methodical proposition; class teacher
Štítky
Agression,
alkohol,
bullying,
case study,
class teacher,
discipline,
drugs dependence,
false imprisonment,
ferule,
insubordination,
methodical proposition,
Smoking
V originále
Příspěvek prezentuje doktorský projekt s cílem připravit a realizovat nový vyučovací předmět Příprava budoucích učitelů na řešení kázeňských problémů. Tento kurs bude zařazen do výuky na Pedagogické fakultě MU Brno a měl by řešit neuspokojivý stav přípravy budoucích učitelů v oblasti školní kázně. Těžištěm předmětu by měl být nácvik praktického řešení kázeňských problémů pomocí analýzy případových studií kázeňských přestupků.
Anglicky
This research project is preparing and realising teaching lesson called The preparation of pregraduated teachers in solving discipline problems. This course will be sorted to coming teachers preparation in the Faculty of education on Masaryk university in Brno and the object of this project will be the solution of unsatisfactory condition of coming teacher preparation to solving discipline problems. In the center of lesson will be the pratical solution of discipline problems. It will be execute by using case studyies of discipline problems which we obtained form explorational sond from czech first grade schools.
Zobrazeno: 17. 11. 2024 16:34