D 2005

Kázeňské problémy a příprava studentů na jejich řešení

POSPÍŠIL, Radek

Basic information

Original name

Kázeňské problémy a příprava studentů na jejich řešení

Name (in English)

The subordination problems and students set-up to solving them

Authors

POSPÍŠIL, Radek (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Olomouc, Pedagogický výzkum : reflexe společenských potřeb a očekávání? p. 236-239, 368 pp. 2005

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00031117

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-244-1079-6

Keywords in English

discipline; ferule; insubordination; bullying; drugs dependence; agression; false imprisonment; alkohol; smoking; case study; methodical proposition; class teacher
Změněno: 28/1/2008 09:31, Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje doktorský projekt s cílem připravit a realizovat nový vyučovací předmět Příprava budoucích učitelů na řešení kázeňských problémů. Tento kurs bude zařazen do výuky na Pedagogické fakultě MU Brno a měl by řešit neuspokojivý stav přípravy budoucích učitelů v oblasti školní kázně. Těžištěm předmětu by měl být nácvik praktického řešení kázeňských problémů pomocí analýzy případových studií kázeňských přestupků.

In English

This research project is preparing and realising teaching lesson called The preparation of pregraduated teachers in solving discipline problems. This course will be sorted to coming teachers preparation in the Faculty of education on Masaryk university in Brno and the object of this project will be the solution of unsatisfactory condition of coming teacher preparation to solving discipline problems. In the center of lesson will be the pratical solution of discipline problems. It will be execute by using case studyies of discipline problems which we obtained form explorational sond from czech first grade schools.