Detailed Information on Publication Record
2005
Kázeňské problémy a příprava studentů na jejich řešení
POSPÍŠIL, RadekBasic information
Original name
Kázeňské problémy a příprava studentů na jejich řešení
Name (in English)
The subordination problems and students set-up to solving them
Authors
POSPÍŠIL, Radek (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
první. Olomouc, Pedagogický výzkum : reflexe společenských potřeb a očekávání? p. 236-239, 368 pp. 2005
Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00031117
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-244-1079-6
Keywords in English
discipline; ferule; insubordination; bullying; drugs dependence; agression; false imprisonment; alkohol; smoking; case study; methodical proposition; class teacher
Tags
Změněno: 28/1/2008 09:31, Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje doktorský projekt s cílem připravit a realizovat nový vyučovací předmět Příprava budoucích učitelů na řešení kázeňských problémů. Tento kurs bude zařazen do výuky na Pedagogické fakultě MU Brno a měl by řešit neuspokojivý stav přípravy budoucích učitelů v oblasti školní kázně. Těžištěm předmětu by měl být nácvik praktického řešení kázeňských problémů pomocí analýzy případových studií kázeňských přestupků.
In English
This research project is preparing and realising teaching lesson called The preparation of pregraduated teachers in solving discipline problems. This course will be sorted to coming teachers preparation in the Faculty of education on Masaryk university in Brno and the object of this project will be the solution of unsatisfactory condition of coming teacher preparation to solving discipline problems. In the center of lesson will be the pratical solution of discipline problems. It will be execute by using case studyies of discipline problems which we obtained form explorational sond from czech first grade schools.