Detailed Information on Publication Record
2005
Learning styles and anxiety
STRÁNSKÁ, ZdenkaBasic information
Original name
Learning styles and anxiety
Name in Czech
Styly učení a úzkost
Authors
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Abstracts. 26th International Conference of the Stress and Anxiety Research Society. Halle (Saale), Germany: Stress and Anxiety Research Society (STAR), 2005, p. 89. 2005
Other information
Language
English
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/05:00014039
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
learning styles; anxiety; trait-anxiety
Tags
Tags
International impact
Změněno: 26/3/2010 17:11, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
In this report we present the results of a study whose aim was not only to contribute to deeper understanding of the learning styles of pupils aged 12-14 years (age of early adolescence), and to examine the level of their trait-anxiety, but also to explore the relation between learning styles and trait-anxiety. We also examined gender differences in the learning styles and the differences in the learning styles between pupils at elementary school and at grammar school (gymnasium). Within the framework of the issues of trait-anxiety we also focused on the gender differences in the level of trait-anxiety and the differences among pupils attending the above-mentioned types of school.
In Czech
V našem sdělení prezentujeme výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen přispět k hlubšímu poznání učebních stylů žáků ve věku 12 14 let (pubescentů), zjištění míry jejich úzkostnosti jako trvalé osobnostní vlastnosti, ale rovněž prozkoumání vztahu mezi styly učení a úzkostností. Dílčími cíli bylo odhalení rozdílů ve stylech učení mezi chlapci a dívkami a rozdílů ve stylech učení mezi žáky navštěvujícími základní školu a gymnázium. V rámci problematiky úzkosti jsme se dále zaměřili na rozdíly v míře úzkostnosti mezi pohlavím a rozdíly mezi žáky navštěvujícími výše uvedené typy škol.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|