a 2005

Learning styles and anxiety

STRÁNSKÁ, Zdenka

Basic information

Original name

Learning styles and anxiety

Name in Czech

Styly učení a úzkost

Authors

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Abstracts. 26th International Conference of the Stress and Anxiety Research Society. Halle (Saale), Germany: Stress and Anxiety Research Society (STAR), 2005, p. 89. 2005

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/05:00014039

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

learning styles; anxiety; trait-anxiety

Tags

International impact
Změněno: 26/3/2010 17:11, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Abstract

V originále

In this report we present the results of a study whose aim was not only to contribute to deeper understanding of the learning styles of pupils aged 12-14 years (age of early adolescence), and to examine the level of their trait-anxiety, but also to explore the relation between learning styles and trait-anxiety. We also examined gender differences in the learning styles and the differences in the learning styles between pupils at elementary school and at grammar school (gymnasium). Within the framework of the issues of trait-anxiety we also focused on the gender differences in the level of trait-anxiety and the differences among pupils attending the above-mentioned types of school.

In Czech

V našem sdělení prezentujeme výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen přispět k hlubšímu poznání učebních stylů žáků ve věku 12 14 let (pubescentů), zjištění míry jejich úzkostnosti jako trvalé osobnostní vlastnosti, ale rovněž prozkoumání vztahu mezi styly učení a úzkostností. Dílčími cíli bylo odhalení rozdílů ve stylech učení mezi chlapci a dívkami a rozdílů ve stylech učení mezi žáky navštěvujícími základní školu a gymnázium. V rámci problematiky úzkosti jsme se dále zaměřili na rozdíly v míře úzkostnosti mezi pohlavím a rozdíly mezi žáky navštěvujícími výše uvedené typy škol.

Links

MSM0021622406, plan (intention)
Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society