STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁ. Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders. In Řehulka, E. (Ed.): School and Health 21 (1) - Volume 2 (Škola a zdraví 21 (1) - 2. díl). 1st ed. Brno: Paido; Masarykova univerzita, 2005, p. 897-917. ISBN 978-80-7315-119-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders
Name in Czech Sebepojetí školní úspěšnosti dětí se specifickými poruchami učení
Authors STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor) and Ivana POLEDŇOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (Ed.): School and Health 21 (1) - Volume 2 (Škola a zdraví 21 (1) - 2. díl), p. 897-917, 21 pp. 2005.
Publisher Paido; Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/05:00014040
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7315-119-5
UT WoS 000264731000051
Keywords (in Czech) sebepojetí školní úspěšnosti, školní prospěch, specifické poruchy učení
Keywords in English self-perception of school successfulness; school results; specific learning disorders
Tags school results, self-perception of school successfulness, specific learning disorders
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Changed: 26/3/2010 18:34.
Abstract
The paper presents the results of the pieces of research focused on the examination and comparison of self-perception of school successfulness among children with a diagnosed specific learning disorder attending a specialised class and children without such disorder attending a regular primary school class, with respect to examining the differences between boys and girls. Furthermore, school results in selected subjects were also examined. The paper also analyses the relation between self-perception of school successfulness and school results of pupils in both groups. Furthermore, it has also been examined what status dyslectic children have in the school group and how they are perceived by their teachers.
Abstract (in Czech)
Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumů zaměřené na prozkoumání a srovnání úrovně sebepojetí školní úspěšnosti u dětí s diagnostikovanou specifickou poruchou učení navštěvujících specializovanou třídu a dětí bez této poruchy navštěvujících běžnou třídu základní školy, a to s ohledem i na prozkoumání rozdílů mezi chlapci a dívkami. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů. Dále byl analyzován vztah mezi sebepojetím školní úspěšnosti a školním prospěchem žáků v obou sledovaných skupinách. Také bylo zkoumáno, jaké je postavení dyslektických dětí v třídním kolektivu a jak je percipují jejich učitelé.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 15/10/2024 00:49