Detailed Information on Publication Record
2005
Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders
STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁBasic information
Original name
Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders
Name in Czech
Sebepojetí školní úspěšnosti dětí se specifickými poruchami učení
Authors
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor) and Ivana POLEDŇOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, Řehulka, E. (Ed.): School and Health 21 (1) - Volume 2 (Škola a zdraví 21 (1) - 2. díl), p. 897-917, 21 pp. 2005
Publisher
Paido; Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/05:00014040
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7315-119-5
UT WoS
000264731000051
Keywords (in Czech)
sebepojetí školní úspěšnosti, školní prospěch, specifické poruchy učení
Keywords in English
self-perception of school successfulness; school results; specific learning disorders
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2010 18:34, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
The paper presents the results of the pieces of research focused on the examination and comparison of self-perception of school successfulness among children with a diagnosed specific learning disorder attending a specialised class and children without such disorder attending a regular primary school class, with respect to examining the differences between boys and girls. Furthermore, school results in selected subjects were also examined. The paper also analyses the relation between self-perception of school successfulness and school results of pupils in both groups. Furthermore, it has also been examined what status dyslectic children have in the school group and how they are perceived by their teachers.
In Czech
Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumů zaměřené na prozkoumání a srovnání úrovně sebepojetí školní úspěšnosti u dětí s diagnostikovanou specifickou poruchou učení navštěvujících specializovanou třídu a dětí bez této poruchy navštěvujících běžnou třídu základní školy, a to s ohledem i na prozkoumání rozdílů mezi chlapci a dívkami. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů. Dále byl analyzován vztah mezi sebepojetím školní úspěšnosti a školním prospěchem žáků v obou sledovaných skupinách. Také bylo zkoumáno, jaké je postavení dyslektických dětí v třídním kolektivu a jak je percipují jejich učitelé.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
| ||
MSM0021622421, plan (intention) |
|