STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁ. Intellective Skills and School Successfulness of Primary and Secondary School Pupils. In Řehulka Evžen et al. and Řehulka Evžen et al. School and Health 21 (1) - Volume 2 (Škola a zdraví 21 (1) - 2. díl) Evžen Řehulka (Ed.). 1st ed. Brno: Paido; Masarykova univerzita, 2005, p. 845-861. ISBN 978-80-7315-119-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intellective Skills and School Successfulness of Primary and Secondary School Pupils
Name in Czech Intelektové schopnosti a školní úspěšnost žáků základních a středních škol
Authors STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor) and Ivana POLEDŇOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, School and Health 21 (1) - Volume 2 (Škola a zdraví 21 (1) - 2. díl) Evžen Řehulka (Ed.), p. 845-861, 17 pp. 2005.
Publisher Paido; Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/05:00014041
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7315-119-5
UT WoS 000264731000049
Keywords (in Czech) intelektové schopnosti; školní úspěšnost; školní prospěch
Keywords in English intellective abilities; school successfulness; school performance
Tags intellective abilities, school performance, school successfulness
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Changed: 29/6/2009 14:54.
Abstract
In this paper, there are results of particular parts of research, with an aim to analyze the links between school performance of first and second stage primary school pupils and students of various secondary school types (of humanistic, natural sciences, technical and general focuses) and the level of their intellective abilities.
Abstract (in Czech)
Ve sdělení jsou prezentovány výsledky dílčích výzkumů, jejichž cílem bylo analyzovat souvislosti mezi školním prospěchem žáků 1. a 2. stupně základních škol a studentů různých typů středních škol (s humanitním, přírodovědným, technickým a všeobecně vzdělávacím zaměřením) a úrovní jejich intelektových schopností.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 28/7/2024 10:27