LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura českých výrobních firem: vztah mezi organizačními hodnotami, normami a chováním organizace. Manažment v teórii a praxi - on-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente. 2005, roč. 1, č. 2, s. 4 - 12. ISSN 1336-7137.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Organizační kultura českých výrobních firem: vztah mezi organizačními hodnotami, normami a chováním organizace.
Název česky Organizační kultura českých výrobních firem: vztah mezi organizačními hodnotami, normami a chováním organizace.
Název anglicky Organizational culture of Czech manufacturing companies: the relationship between organizational values, norms and behavior
Autoři LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant).
Vydání Manažment v teórii a praxi - on-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente. 2005, 1336-7137.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/05:00019900
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky organizational culture; organizational values; organizational norms; organizational behavior
Štítky organizational behavior, organizational culture, organizational norms, organizational values
Změnil Změnila: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Změněno: 16. 6. 2009 09:35.
Anotace
Článek prezentuje výsledky výzkumné studie, jejímž cílem bylo zjistit vztah mezi obsahovými složkami organizační kultury českých výrobních firem identifikovanými na úrovni organizačních hodnot, norem a na úrovni chování. Obsahové složky organizační kultury na uvedených úrovních analýzy byly identifikovány prostřednictvím faktorové analýzy dat získaných příslušnými dotazníky, souvislost mezi nimi byla zjišťována prostřednictvím korelací. Výzkum byl proveden u 74 českých výrobních firem, výzkumný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů zkoumaných firem. Výsledky výzkumu dokumentují řadu souvislostí mezi hodnotami, normami a strategickými aspekty chování českých firem a naznačují kulturní příčiny problémů těch firem, které usilují o přežití.
Anotace anglicky
The paper presents the results of a research study aimed on the relationship between parts of organization culture of czech production firms.
Návaznosti
GA402/02/0114, projekt VaVNázev: Organizační kultura českých firem
Investor: Grantová agentura ČR, Organizační kultura českých firem
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:53