A 2005

Školní úspěšnost žáků ZVŠ zařazených v programu step by step.

OSECKÁ, Terezie, Milan PILÁT, Milena VAŇUROVÁ, Marie PAVLOVSKÁ, Veronika BALAŠTÍKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Školní úspěšnost žáků ZVŠ zařazených v programu step by step.

Name (in English)

Step by step

Authors

OSECKÁ, Terezie (203 Czech Republic, guarantor), Milan PILÁT (203 Czech Republic), Milena VAŇUROVÁ (203 Czech Republic), Marie PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic) and Veronika BALAŠTÍKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

2005

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Audiovizuální tvorba

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00014049

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

school; education;

Tags

Reviewed
Změněno: 11/3/2010 17:15, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek shrnuje výsledky a doporučení třetího roku dílčího šetření programu Step by Step Romská iniciativa. Hlavním cílem šetření bylo zjistit do jaké míry mohou děti ze zvláštních škol zařazené do projektu Reintegrace romských žáků do základního proudu vzdělávání zvládat učivo požadované podle standardů základního vzdělávání. Výzkum byl koncipován především jako evaluační, srovnává tedy výsledky dětí základních a zvláštních škol vzhledem k dosažené úrovni znalostí v rámci učebních osnov. Dalším cílem je pak přispět k posouzení vzdělávacího program Začít spolu, který je aplikován na zvláštních školách zařazených do projektu Reintegrace romských žáků do základního proudu vzdělávání. Z výsledků šetření vyplývá, že osnovy zvláštní školy nekorespondují s potřebami některých dětí. Doporučujeme zrevidovat standardy pro zvláštní vzdělávání a přizpůsobit je individuálním potřebám dětí a dostatečně tak rozvíjet jejich potenciál.

In English

The contribution completes the result of 3 yer research of the programme Step by Step Romany initiation.