Detailed Information on Publication Record
2004
Who Burns, or Sooner, Where Does It Burn?
DOKULIL, MilošBasic information
Original name
Who Burns, or Sooner, Where Does It Burn?
Name in Czech
Kdo hoří, anebo spíše kde hoří?
Authors
DOKULIL, Miloš (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Teachers and Health, p. 15-21, 7 pp. 2004
Publisher
Paido + Universitas Masarykiana Brunensis
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
80-7315-093-X
UT WoS
000264734800001
Keywords in English
crisis; stress; teaching profession; mission; institution; tradition; social customs; exponentially growing sum of knowledge; personal example; value of life; idea and deed; inducing of expectations; irradiating teacher personality
Tags
Změněno: 30/1/2008 17:13, prof. PhDr. Ing. Miloslav Dokulil, DrSc.
V originále
1. The basic stressing problems, aren't they outside school? 2. Aren't we playing with the tradition (amd heritage) and fuction of the school? 3. The threat of exponential knowledge engorgement must be anticipated. 4. The most difficult roles must be mastered from one's own background, and that also by provoking certain expectations in her/his pupils...
In Czech
1. Nejsou základní stresující problémy mimo školu? 2. Nezahráváme si přitom také s tradicí (a odkazem) a funkcí školy? 3. Hrozbě exponenciálního zahlcení poznatky musíme umět předejít! 4. Ty nejobtížnější role musí zvládat skoro vždy každý sám od sebe, a to také provokací jistých očekávání u svých svěřenců...