D 2004

Who Burns, or Sooner, Where Does It Burn?

DOKULIL, Miloš

Basic information

Original name

Who Burns, or Sooner, Where Does It Burn?

Name in Czech

Kdo hoří, anebo spíše kde hoří?

Authors

DOKULIL, Miloš (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Teachers and Health, p. 15-21, 7 pp. 2004

Publisher

Paido + Universitas Masarykiana Brunensis

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

80-7315-093-X

UT WoS

000264734800001

Keywords in English

crisis; stress; teaching profession; mission; institution; tradition; social customs; exponentially growing sum of knowledge; personal example; value of life; idea and deed; inducing of expectations; irradiating teacher personality
Změněno: 30/1/2008 17:13, prof. PhDr. Ing. Miloslav Dokulil, DrSc.

Abstract

V originále

1. The basic stressing problems, aren't they outside school? 2. Aren't we playing with the tradition (amd heritage) and fuction of the school? 3. The threat of exponential knowledge engorgement must be anticipated. 4. The most difficult roles must be mastered from one's own background, and that also by provoking certain expectations in her/his pupils...

In Czech

1. Nejsou základní stresující problémy mimo školu? 2. Nezahráváme si přitom také s tradicí (a odkazem) a funkcí školy? 3. Hrozbě exponenciálního zahlcení poznatky musíme umět předejít! 4. Ty nejobtížnější role musí zvládat skoro vždy každý sám od sebe, a to také provokací jistých očekávání u svých svěřenců...