KRIŠTOF, Martin. Měření ekonomické efektivnosti podniku (Evaluation of Economic Effectiveness of Company). In Vyvojové tendence podniků (Svazek I.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, p. 199-222. ISBN 80-210-3847-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Měření ekonomické efektivnosti podniku
Name in Czech Měření ekonomické efektivnosti podniku
Name (in English) Evaluation of Economic Effectiveness of Company
Authors KRIŠTOF, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vyvojové tendence podniků (Svazek I.), p. 199-222, 24 pp. 2005.
Publisher Masarykova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/05:00012735
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-210-3847-0
Keywords in English Economic Value Added; effectiveness; financial analysis; efficiency; rating; competitiveness
Tags competitiveness, economic value added, effectiveness, efficiency, financial analysis, rating
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Martin Krištof, učo 23086. Changed: 17/1/2007 01:20.
Abstract
Měření ekonomické efektivnosti a její hodnocení bude jedním z významných podkladů pro stanovení konkurenceschopnosti podniku. Přestože se analýza ekonomické efektivnosti podniku z velké částí zakládá na analýze historických dat, je velmi důležitá, zejména s ohledem na možnost komparace. Cílem tohoto příspěvku je identifikace metodiky a ukazatelů, resp. skupin ukazatelů, pomocí nichž bude možno měřit ekonomickou efektivnost a provádět komparace v rámci vzorku a benchmarking s odvětvím, případně skupinou nejúspěšnějších podniků.
Abstract (in English)
The measure of economic effectiveness and its evaluation will be one of the important baseground for assessment of its competitiveness. The aim of this article is to identify the methodology and indicators, respectively groups of indicators for assessment of economic effectiveness and enabling comparison within the sample of companies and providing benchmarking with a branch or a group of best companies.
Links
GA402/00/0368, research and development projectName: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness
PrintDisplayed: 20/8/2024 02:32