ČÁSTEK, Ondřej and Radoslav ŠKAPA. Faktory ovlivňující osvojení mobilních služeb: mezikulturní porovnání (Factors infuencing acceptance of mobile services: intercultural comparation). In Vyvojové tendence podniků (Svazek II.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, p. 617-660. ISBN 80-210-3847-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Faktory ovlivňující osvojení mobilních služeb: mezikulturní porovnání
Name (in English) Factors infuencing acceptance of mobile services: intercultural comparation
Authors ČÁSTEK, Ondřej and Radoslav ŠKAPA.
Edition 1. vyd. Brno, Vyvojové tendence podniků (Svazek II.), p. 617-660, 44 pp. 2005.
Publisher Masarykova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-210-3847-0
Keywords in English Mobile commerce; mobile games; purchasing behavior analysis; comparation
Tags comparation, Mobile commerce, mobile games, purchasing behavior analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D., učo 4209. Changed: 23/5/2017 12:34.
Abstract
Mobile commerce patří v současnosti k velmi populárním tématům, a to z několika důvodů. Samozřejmě tím hlavním je technologický pokrok v oblasti mobilních telekomunikací a také rozvoj nových způsobů platebního styku. Mobilní komerci můžeme definovat jako druh obchodních transakcí, které jsou realizovány alespoň z části za pomocí mobilních komunikačních prostředků jako jsou mobilní telefony, přenosné počítače (PDA). Jejich místo je typicky na začátku nebo na konci obchodní transakce. Následující výzkum směřuje právě do této oblasti a jeho cílem je vytvořit podklady pro rozsáhlejší studii, která zkoumá faktory ovlivňující hraní her na mobilních telefonech a jejich rozdíly mezi vybranými zeměmi.
Abstract (in English)
Mobile commerce is nowadays very popular term, for several reasons. The basic one is of course the advance of technologies in the mobile telecommunications and development of new means of payments. Mobile commerce can be defined as a kind of business transactions, which are realized at least partially through mobile communications devices such as mobile phones or PDA, while they take place usually at the beginning or end of the process. The following research is targeted to this field and its goal is to create basics for more extensive studies exploring factors influencing mobile gaming and differences among chosen countries.
PrintDisplayed: 1/5/2024 05:02