ŠKAPA, Radoslav and Ondřej ČÁSTEK. Mobile marketing: consumers' behaviour. In IX. International Conference of Doctoral Students. 1st ed. Toruň: Nicholas Copernicus University, 2006, p. 30. ISBN 83-231-1978-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mobile marketing: consumers' behaviour
Name in Czech Mobilní marketing: spotřebitelské chování
Authors ŠKAPA, Radoslav and Ondřej ČÁSTEK.
Edition 1. vyd. Toruň, IX. International Conference of Doctoral Students, p. 30-30, 2006.
Publisher Nicholas Copernicus University
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 83-231-1978-3
Keywords in English M-commerce; consumers behavior; mobile marketing
Tags consumers behavior, M-commerce, mobile marketing
Changed by Changed by: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D., učo 4209. Changed: 23/5/2017 12:36.
Abstract
M-commerce is frequently discussed issue lately. This expression has arisen with the development of mobile technologies and new payment methods. M-commerce could be defined as a kind of business transaction realized through electronic transmission elements, among which is involved mobile terminal (mobile phone, PDA) often as first or last component. The following text attempts to describe the situation in m-commerce from the marketing point of view to point out the research question, which have arisen out this field for marketing.
Abstract (in Czech)
Mobile commerce patří v současnosti k velmi populárním tématům. Tento termín se objevil s rozvojem mobilních technologií a nových způsobům platebních transakcí. Mobilní komerci můžeme definovat jako druh obchodních transakcí, které jsou realizovány alespoň z části za pomoci mobilních komunikačních prostředků jako jsou mobilní telefony, přenosné počítače (PDA). Jejich místo je typicky na začátku nebo na konci obchodní transakce. Následující text se pokouší popsat situaci v m-commerce z marketingového hlediska tak, aby vyzdvihnul otázky, které na tomto poli vyvstaly.
PrintDisplayed: 29/7/2024 09:23