Detailed Information on Publication Record
2005
Extrémní výuka: projekt DVD 10@FI
SOJKA, PetrBasic information
Original name
Extrémní výuka: projekt DVD 10@FI
Name (in English)
Extreme teaching: procet of DVD 10@FI
Authors
SOJKA, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Sborník konference Informatika XVI, p. 175-180, 6 pp. 2005
Publisher
Konvoj
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14330/05:00013415
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
80-7302-083-1
Keywords in English
Natural Language Processing; e-learning; extreme teaching; 10@FI; electronic publication
Tags
Reviewed
Změněno: 13/2/2007 23:05, doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D.
V originále
Extrémní programování (extreme programming) si nachází stále větší oblibu mezi programovacími metodologiemi. Článek popisuje experiment, kdy základní principy tohoto přístupu byly použity při výuce studentů informatiky (extreme teaching), jejímž praktickým výstupem byl konkrétní finální produkt~-- DVD 10@FI obsahující 12000 souborů, z~toho 4000 (X)HTML stránek, 3500 obrázků a 36 video souborů.
In English
Extreme programming is becoming popular amongst programming methodologies. This paper describes experiment, where principles of extreme approach were used in the teaching of Computer Science (we call it extreme teaching): students developed final product -- DVD 10@FI for 10th anniversary of Faculty of Informatics, Masaryk University. They complied 12000 files, from which 4000 were (X)HTML pages, 3500 figures and 36 movies of more than two hours.
Links
1ET100300419, research and development project |
| ||
1ET208050401, research and development project |
|