Detailed Information on Publication Record
2005
World Internet Project in the Czech Republic: The rise of the Internet generation?
ŠMAHEL, DavidBasic information
Original name
World Internet Project in the Czech Republic: The rise of the Internet generation?
Name in Czech
Světový projekt o internetu v České republice: růst nové generace?
Authors
ŠMAHEL, David (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, 2005
Publisher
Prezentace na konferenci Kyberprostor 2005 - 7.11.2005
Other information
Language
English
Type of outcome
Audiovizuální tvorba
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/05:00014137
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
world Internet project new generation
Změněno: 23/2/2009 15:54, prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.
V originále
We show the results of the "World Internet Project - the Czech republic" in the presentation. In the first part we describe the report from the Center for Digital Future - "Ten Years, Ten Trends" which expose American trends in the Internet use. In the second part we compare the Internet penetration in the Czech Republic and USA, we describe the phenomenon of "digital divide" which we can see in the Czech Republic. We describe the results of the World Internet Project - the Czech Republic in the third part of presentation which shows that young people aged 12 - 20 years percieve and use the Internet else then older people - they say, they express their emotion easier in the virtual world and they prefer the virtual communication more often. We introduce two hypothesis - the differences could be caused by "arise of the Internet generation" or it could be just adolescent specific behavior.
In Czech
V prezentaci ukazujeme výsledky Světového projektu - Česká republika. V první části popisujeme zprávu "Center for Digital Future" - "Deset let, deset trendů", která ukazuje americké trendy využívání internetu. V druhé části srovnáváme penetraci internetu v USA a ČR, popisujeme fenomén "digital divide", který je přítomný v ČR. Popisujeme výsledky Světového projektu o internetu - ČR, které ukazují, že dospívající ve věku 12 až 20 let vnímají a používají internet jinak než starší lidé - říkají, že vyjádří častěji na internetu lépe své emoce a častěji preferují virtuální komunikaci před komunikací tváří v tvář. Představujeme dvě hypotézy - rozdíly mohou být způsobeny "růstem nové generace" nebo může být důvodem specifičnost chování adolescentů ve virtuálním světě.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
| ||
1P05ME751, research and development project |
|