a 2006

Genderové rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu).

VLČKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Genderové rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu).

Name (in English)

Gender differencies in using foreing language learning strategies (research report)

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Sborník z Konference Gender v pedagogickom výzkume a praxi staronový pohľad na výchovu a vzdelávanie v škole a v rodine, 2. 3. 2. 2006, Trnava . 2006

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00019912

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

foreign language leraning strategies; gender differencies; upper secondary comprehensive schools in Czech Republic
Změněno: 30/3/2010 13:44, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Abstract

V originále

Inventarizační výzkum strategií učení cizímu jazyku (CJ) potvrzuje genderové rozdíly v používání strategií učení CJ. Dívky používají strategie více než hoši a zároveň používají i některé strategie odlišné.

In English

The research into foreign language learning strategies (FLLS) through inventories con-firmed the gender differences in using FLLS at upper secondary comprehensive schools in the Czech Republic (EU). Girls use more FLLS than boys, and they use different strategies.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching