Detailed Information on Publication Record
2006
Genderové rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu).
VLČKOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Genderové rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu).
Name (in English)
Gender differencies in using foreing language learning strategies (research report)
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Sborník z Konference Gender v pedagogickom výzkume a praxi staronový pohľad na výchovu a vzdelávanie v škole a v rodine, 2. 3. 2. 2006, Trnava . 2006
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00019912
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
foreign language leraning strategies; gender differencies; upper secondary comprehensive schools in Czech Republic
Změněno: 30/3/2010 13:44, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Inventarizační výzkum strategií učení cizímu jazyku (CJ) potvrzuje genderové rozdíly v používání strategií učení CJ. Dívky používají strategie více než hoši a zároveň používají i některé strategie odlišné.
In English
The research into foreign language learning strategies (FLLS) through inventories con-firmed the gender differences in using FLLS at upper secondary comprehensive schools in the Czech Republic (EU). Girls use more FLLS than boys, and they use different strategies.
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|