FRANKOVÁ, Emilie, Růžena LUKÁŠOVÁ and Iveta ŠIMBEROVÁ. Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování (Organizational Culture of Czech Companies: the Relationship between Organizational Values and Norms of Behaviour). In Ekonomika, financie a manažment - rok 2005. Bratislava: Bratislava, 2005, p. 191 - 198. ISBN 80-7259-022-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování
Name in Czech Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování
Name (in English) Organizational Culture of Czech Companies: the Relationship between Organizational Values and Norms of Behaviour
Authors FRANKOVÁ, Emilie (203 Czech Republic), Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Czech Republic, guarantor) and Iveta ŠIMBEROVÁ (203 Czech Republic).
Edition Bratislava, Ekonomika, financie a manažment - rok 2005, p. 191 - 198, 8 pp. 2005.
Publisher Bratislava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/05:00019913
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-7259-022-7
Keywords in English Organizational culture; organizational values; norms of behaviour
Tags norms of behaviour, organizational culture, organizational values
Changed by Changed by: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Changed: 2/6/2008 14:26.
Abstract
Článek prezentuje dílčí výsledky širšího výzkumného projektu, zaměřeného na organizační kulturu českých výrobních firem. Cílem prezentovaného dílčího zpracování výsledků bylo zjistit vztah mezi obsahovými složkami organizační kultury českých výrobních firem identifikovanými na úrovni organizačních hodnot a na úrovni norem chování, které jsou sdíleny ve firmách. Obsahové složky byly identifikovány prostřednictvím faktorové analýzy dat získaných příslušnými dotazníky, souvislost mezi nimi byla zjišťována prostřednictvím korelací. Výzkum byl proveden u 74 českých výrobních firem, výzkumný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů zkoumaných firem.
Abstract (in English)
The paper presents a part of results of extensive research project aimed at organizational culture of Czech manufacturing companies. The objective of this study was to ascertain the relationship between content components of organizational culture identified on the level of organizational values and norms of behaviour. The research data were analysed by means of factor and correlation analysis. The survey was carried out on the sample of 74 Czech manufacturing companies, the sample consisted of 467 members of top, middle-level and low-level management.
Links
GA402/02/0114, research and development projectName: Organizační kultura českých firem
Investor: Czech Science Foundation, Organizational Culture of Czech Firms
PrintDisplayed: 19/7/2024 05:36