Detailed Information on Publication Record
2005
Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování
FRANKOVÁ, Emilie, Růžena LUKÁŠOVÁ and Iveta ŠIMBEROVÁBasic information
Original name
Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování
Name in Czech
Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování
Name (in English)
Organizational Culture of Czech Companies: the Relationship between Organizational Values and Norms of Behaviour
Authors
FRANKOVÁ, Emilie (203 Czech Republic), Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Czech Republic, guarantor) and Iveta ŠIMBEROVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Bratislava, Ekonomika, financie a manažment - rok 2005, p. 191 - 198, 8 pp. 2005
Publisher
Bratislava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/05:00019913
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-7259-022-7
Keywords in English
Organizational culture; organizational values; norms of behaviour
Změněno: 2/6/2008 14:26, Ing. Naďa Voráčová
V originále
Článek prezentuje dílčí výsledky širšího výzkumného projektu, zaměřeného na organizační kulturu českých výrobních firem. Cílem prezentovaného dílčího zpracování výsledků bylo zjistit vztah mezi obsahovými složkami organizační kultury českých výrobních firem identifikovanými na úrovni organizačních hodnot a na úrovni norem chování, které jsou sdíleny ve firmách. Obsahové složky byly identifikovány prostřednictvím faktorové analýzy dat získaných příslušnými dotazníky, souvislost mezi nimi byla zjišťována prostřednictvím korelací. Výzkum byl proveden u 74 českých výrobních firem, výzkumný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů zkoumaných firem.
In English
The paper presents a part of results of extensive research project aimed at organizational culture of Czech manufacturing companies. The objective of this study was to ascertain the relationship between content components of organizational culture identified on the level of organizational values and norms of behaviour. The research data were analysed by means of factor and correlation analysis. The survey was carried out on the sample of 74 Czech manufacturing companies, the sample consisted of 467 members of top, middle-level and low-level management.
Links
GA402/02/0114, research and development project |
|