D 2005

Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování

FRANKOVÁ, Emilie, Růžena LUKÁŠOVÁ and Iveta ŠIMBEROVÁ

Basic information

Original name

Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování

Name in Czech

Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování

Name (in English)

Organizational Culture of Czech Companies: the Relationship between Organizational Values and Norms of Behaviour

Authors

FRANKOVÁ, Emilie (203 Czech Republic), Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Czech Republic, guarantor) and Iveta ŠIMBEROVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Bratislava, Ekonomika, financie a manažment - rok 2005, p. 191 - 198, 8 pp. 2005

Publisher

Bratislava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/05:00019913

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-7259-022-7

Keywords in English

Organizational culture; organizational values; norms of behaviour
Změněno: 2/6/2008 14:26, Ing. Naďa Voráčová

Abstract

V originále

Článek prezentuje dílčí výsledky širšího výzkumného projektu, zaměřeného na organizační kulturu českých výrobních firem. Cílem prezentovaného dílčího zpracování výsledků bylo zjistit vztah mezi obsahovými složkami organizační kultury českých výrobních firem identifikovanými na úrovni organizačních hodnot a na úrovni norem chování, které jsou sdíleny ve firmách. Obsahové složky byly identifikovány prostřednictvím faktorové analýzy dat získaných příslušnými dotazníky, souvislost mezi nimi byla zjišťována prostřednictvím korelací. Výzkum byl proveden u 74 českých výrobních firem, výzkumný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů zkoumaných firem.

In English

The paper presents a part of results of extensive research project aimed at organizational culture of Czech manufacturing companies. The objective of this study was to ascertain the relationship between content components of organizational culture identified on the level of organizational values and norms of behaviour. The research data were analysed by means of factor and correlation analysis. The survey was carried out on the sample of 74 Czech manufacturing companies, the sample consisted of 467 members of top, middle-level and low-level management.

Links

GA402/02/0114, research and development project
Name: Organizační kultura českých firem
Investor: Czech Science Foundation, Organizational Culture of Czech Firms