FICTUMOVÁ, Jarmila. E-learning for translators and interpreters - the Case of CMS Moodle. In Resources and Tools for e-Learning in Translation and Localisation. 21-23 March 2005. Leeds, Great Britain: University of Leeds, 2005, s. 16 - 19.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E-learning for translators and interpreters - the Case of CMS Moodle
Název česky E-learning pro pekladatele a tlumocníky - CMS Moodle
Autoři FICTUMOVÁ, Jarmila.
Vydání 21-23 March 2005. Leeds, Great Britain, Resources and Tools for e-Learning in Translation and Localisation, od s. 16 - 19, 4 s. 2005.
Nakladatel University of Leeds
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky e-Learning; localisation; translation
Štítky e-learning, localisation, Translation
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Jarmila Fictumová, učo 56188. Změněno: 11. 4. 2010 22:13.
Anotace
The aim of the paper is to present courses in specialized translation and interpreting taught in elf (an acronym derived from elearning and the Czech name of the faculty) at the Department of English and American studies . Information from the Consortium for Training Translation Teachers seminar and the project description prepared as part of the CTTT Certificate programme is reflected in the paper it summarizes the main features of the Open Source Course Management System Moodle. The paper deals with various methodological issues involved in the teaching. In conclusion, the future of distance learning and online testing is considered.
Anotace česky
Úcelem je prezentovat kurzy odborného prekladu a tlumocení vyucované s podporou e-learningového systému "elf" (zkratka je odvozena od ceského názvu fakulty a e-learningu)na KAA FF MU . Papír navazuje na informace získané na seminári pro ucitele odborného prekladu (CTTT) a shrnuje hlavní rysy volne prístupného e-learningového systému Moodle. Príspevek se zabývá ruznými metodickými prístupy užívanými ve výuce. Záverem se zminuje o budoucnosti využití systému pro kombinované studium a testování online.
Návaznosti
1N04057, projekt VaVNázev: Pokračování licence Literature Online pro akademické instituce
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Pokračování licence Literatura Online pro akademické instituce
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:19