Detailed Information on Publication Record
2005
Finanční analýza celkových nákladů osobní železniční dopravy v ČR
TOMEŠ, Zdeněk and Tomáš POSPÍŠILBasic information
Original name
Finanční analýza celkových nákladů osobní železniční dopravy v ČR
Name (in English)
Financial analysis of total costs of passenger rail traffic in the Czech Republic
Authors
Edition
první. Pardubice, Nové trendy v rozvoji systémů osobní dopravy na principech udržitelné mobility : Sborník příspěvků, p. 184-190, 7 pp. 2005
Publisher
Univerzita Pardubice
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-7194-797-0
Keywords in English
railway; Czech Rails; costs of railway operation; public policy; rail track operator; the state budget; the State Fund of Transport Infrastucture; the Railway Infrastructure Administration; the Ministry of Transport
Tags
Změněno: 9/1/2006 11:14, prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D.
V originále
V příspěvku se snažíme kvantifikovat veškeré náklady spojené s provozováním osobní železniční dopravy v ČR. Pojmem náklady máme na mysli vyčíslení veškerých spotřebovaných zdrojů, které sebou provozování osobní železniční dopravy přináší. Analýza se tak neomezuje pouze na náklady železničních dopravců, ale také na podílovou kvantifikaci nákladů osobní železniční dopravy přítomnou v účetnictví Správy železniční dopravní cesty, Státního fondu dopravní infrastruktury a ve veřejných rozpočtech státu, kraje a obcí. Po vyčíslení celkových nákladů, vyvozujeme závěry o dlouhodobé udržitelnosti financování osobní železniční dopravy a hledáme optimální model finančních vztahů státu a provozovatelů osobní železniční dopravy.
In English
We are trying to quantify all relevant costs connected with the railways operation in the Czech Republic. We start with the direct costs of railway operation present in the accounting of the rail operator Cźech Rails. Then we continue the analyses with the more hidden costs of railways present in the accounting of rail track operator, State Fund of Transport Infrastructure and directly in the state budget. After the evaluation of the total costs of railway transport we are trying to formulate recommodation for public policy in the railway sector.
Links
GA402/04/2128, research and development project |
|